Ledendiensten


Kantinedienst 

De indeling voor Hugo’s kantine is weer gemaakt.
Er zijn regels in de kantine gemaakt waar wij met z’n allen naar moeten kijken en ons aan moeten houden.
Wij hopen dat iedereen hier serieus mee om kan gaan, zodat de kantine open kan blijven, maar vooral dat iedereen zich veilig voelt op het sportpark.
Er zijn kantinediensten ingedeeld, en voor degene die terreindienst heeft, vragen wij om ook eventueel te helpen waar nodig is in de kantine, zodat we samen ervoor zorgen dat alles weer goed verloopt. Help elkaar, vele handen maken licht werk en het is net zo gezellig!

Voorlopig is de keuken niet open, dus geen broodjes, frituur, tosti’s worden er gemaakt.

Staat er een * bij je naam dan ben jij degene die de kantine opent. De sleutel kan je halen bij Nic de Wit, Nel Borst of Marjon Berkhout.
Als er een (A) bij je naam staat dan ben jij verantwoordelijk voor het terugbrengen van de sleutel (waar hij vandaan komt).

We hopen op weer een super sportief seizoen, en vragen weer om een ieder zijn medewerking voor de club!! En zie je dat het druk is achter de bar, help gerust , das zeer welkom!

Tot ziens op het sportpark van Hugo-Boys en Hugo-Girls!
Namens de kantinecommissie.

Zaaldienst 

Taken en aandachtspunten van de zaaldienst
  • Niet met buitenschoenen in de zaal. Neem je (zaal)sportschoenen mee! Iedereen bij de wedstrijdtafel (coaches, geblesseerde spelers) dienen op “schone” sportschoenen of op sokken (eigen of te verkrijgen in de kantine) te lopen. Tevens graag voorkomen dat het publiek (op buitenschoenen) door de zaal gaat lopen.
  • De eerste die komt zet de spullen klaar die nodig zijn voor het draaien van een zaaldienst en de laatste die zaaldienst heeft ruimt het weer op.
  • Bakje met papieren e.d. staat in de handbalkast in de berging. De sleutel is te verkrijgen in de kantine.
  • Tribunes, wisselbanken , tafel, stoelen en prullenbak klaarzetten.
  • Kinderen in de gaten houden dat ze niet achter de groene doeken gaan spelen of onnodig tegen een doek ballen staan te gooien.
  • Het wedstrijdschema goed laten verlopen. Bij de jongste jeugd: C, D ,E en F wordt geen rust (pauze) gehouden.
  • In overleg met de scheidsrechters de speeltijd, de tijdstraffen, de stand en het correct wisselen bijhouden.
  • Publiek of coaches aanspreken op ongewenst gedrag of beledigend taalgebruik (ook richting de scheidsrechter).
  • Aangewezen scheidsrechter bellen als deze niet komt opdagen en zo nodig een andere scheidsrechter regelen

Terreindienst 

Er is bij elke wedstrijd een persoon die de terreindienst vervuld, zoals we in de zaal iemand hebben voor de zaaldienst. De coaches maken een schema wie/ welke ouder deze taak per wedstrijd vervult. Bij de recreantenteams wordt dit zelf ingedeeld en kan dit één van de speelsters zijn.

Aanwezig: 3 kwartier voor aanvang voor de wedstrijd.
(Als er geen team voor jullie speelt dan kan de sleutel opgehaald worden bij Marion Berkhout,
Middenweg 534 of bij Nel Borst, Middenweg 540.)
  • Je opent alle kleedkamers en de materiaalruimte onder de tribune.
  • Zet de prullenbak uit de materiaalruimte op het veld.
  • Ontvangen van scheidsrechter en de tegenstanders en deze begeleiden naar de juiste kleedkamers. Sleutels van de (scheidsrechter)kleedkamers hangen in de bestuurskamer (naast de kantine) aan het sleutelplankje in de linker-bovenkast van het keukenblok.
  • Het scorebord-bedieningskastje klaarleggen bij het veld. Deze ligt in de lade van de keuken of bij het raam op de oplader in de bestuurskamer (naast de kantine). In de lade van de keuken liggen ook de benodigdheden voor de scheidsrechter. Als het bedieningskastje er niet ligt, kijk dan of het op de oplader ligt in de bestuurskamer.
  • Het grote scorebord kan aangezet worden in de materiaalruimte onder de tribune. De knop zit bij binnenkomst rechts van de deur. Grijs/ blauwe schakelaar.
  • Extra taak bij de F-jes: doeltjes klaarzetten uit de materiaalruimte
  • Extra taak bij de E-tjes: latverlager ophangen uit de materiaalruimt
  • Voordat de wedstrijd begint even aan de coaches en scheidsrechter vragen wat zij in de rust willen drinken en dit doorgeven aan de medewerker in de kantine.
De wedstrijd begint.
  • Je zorgt ervoor dat tijdens de rust de drankjes van de coaches en scheidsrechter aanwezig zijn. Voor de teams limonade. Bij de seniorenteams thee. De drankjes zullen ze in de kantine klaarzetten. Mocht het nu heel druk zijn in de kantine dan kun je misschien even de drankjes zelf pakken! Het wordt niet door de kantinedienst naar de velden of kleedkamers gebracht! Vraag of iemand met je meeloopt, wel zo handig.
De wedstrijd is afgelopen.
  • Scorebord-bedieningskastje terugleggen in de bestuurskamer en op de oplader aansluiten.
  • Scorebord uitzetten in de materiaalruimte onder de tribune. De knop zit bij binnenkomst rechts van de deur. Grijs/blauwe schakelaar.
  • Prullenbak terugzetten in de materiaalruimte. Eventueel legen. Zeker met warm weer.
  • Extra taak bij de F-jes: doeltjes opruimen in materiaalruimte
  • Extra taak bij de E-tjes: latverlager opruimen in materiaalruimte
  • Check of het veld opgeruimd is.
  • Check of de kleedkamers leeg zijn en haal even een trekker erdoor zodat het netjes achter gelaten wordt.
  • Materiaalruimte, kleedkamers en ingang afsluiten en sleutel inleveren bij Marion Berkhout of Nel Borst.Mocht er nog een wedstrijd na jullie zijn dan de sleutel achter de bar leggen of gelijk doorgeven aan de volgende terreindienst.

Alvast Bedankt Allemaal!